Ahad, 11 Jun 2017

Blog Bersawang 😝😝

Assalamualaikum & Salam Ramadhan....
Dah lama rasanya xupdate blog ni πŸ˜…πŸ˜… bersarang blog ni, macam2 yg dah berubah utk  tahun 2017 ni....twin pun kami dah hantar pergi sekolah πŸ™ˆπŸ™ˆ nnti saya cite pasal twin di sekolah baru, persekitaran baru dan kawan2 baru....Rutin saya seperti biasa, mama kpd twin yg sedang aktif meneroka, isteri kpd Dr Mohamad Nasir bin Mat Arip, seorang pekerja kerajaan  "Saya Menurut Perintah".......πŸ˜‰ Kkdg terasa pantasnya masa berlalu, pejam celik pejam celik twin semakin mmbesar, dah 3 tahun dah....dan saya semakin tuaπŸ˜…πŸ˜… banyak yg saya belajar  untuk menjadi seorang mama yg terbaik😍😍 biarpun kkdg terlepas gak  amarah  tu 😫😫 saya hanya manusia biasa yg masih belajar untuk menjadi yg terbaik πŸ€“πŸ€“ rupa2nya bukan mudah seperti yg saya sangka πŸ˜”πŸ˜”

Pencaturan hidup di atas sehelai kertas mmg mudah tp pada realitinya ia memerlukan ketahanan mental, fizikal dan emosi 😜😜 baru saya faham sekarang kenapa Syurga seorang anak di bawah tapak kaki Ibu nya πŸ˜‰πŸ˜‰ bila ada anak ni secara tidak langsung ia mengubah diri saya 100%, apa yg saya buat fokusnya adalah untuk mereka, jarang fikir untuk diri sendiri...mahu beri yg terbaik pada mereka, tidak semua kemahuan anak2 saya dan Suami penuhi πŸ˜…πŸ˜… biarpun berkemampuan kerana pendekatan kami pada mereka adalah bersederhana πŸ™ˆπŸ™ˆ Kami mahu ajar mereka bahawa dalam dunia ni xsemua apa yg kita mahu dan harapkan kita akan dapat πŸ˜‰πŸ˜‰ biarpun mereka baru 3 tahun kami mahu mereka belajar ttg erti sebuah kehidupan, belajar untuk berkongsi, belajar untuk berusaha Kalo mahu kan sesuatu, belajar untuk bertolak ansur dan yang paling penting belajar untuk sabar πŸ˜‰πŸ˜‰

Minat saya dalam masakan masih tegar seperti dulu, nanti saya kongsi resepi2 yg saya kena pada tekak saya sekuarga 😜😜 kkdg bila kita upload gambar masakan dalam fb atau IG bukan sebab Nak menunjuk tapi sebab Nak beri inspirasi kpd org lain yg sesibuk mana pun Kita yg penting airtangan kita tu utk Suami dan anak2....😘😘

Doakan saya diberi kerajinan untk update blog kesayangan saya ni πŸ˜‰πŸ˜‰


Salam 17 Ramadhan
Mama Twin 😍😍


Tiada ulasan:

Catat Ulasan